"Kenapa selalunya lelaki dan kpop tak boleh di relate kn?""Kenapa persepsi seseorang akan berubah sekiranya lelaki meminati kpop?"
If you were being me then you know how bad people torture you. To be kpop-ian it's really not easy. People will make a lot of perception. Even they are being judges, know well how to put you in which place or condemn you whatever they want.
For me, I started love korea when i watch Running Man ( http://kshowonline.com/category/2/running-man ) in 2010. I impressed by their culture. How manner they are. Even how beautiful their country is. I started to learn their language. It's so beautiful. That's all. ( Guess, the busan dialect is really unique.)
Bagi aku itu hanyalah minat seseorang dan tak perlu untuk meletakkan seseorang tu rendah pada tarafnya. Which is i guess people will know how sinful, if you are judging people wrongly.
So, for me, meminati kpop ni tak salah pun. Ada sesetengah orang maybe minat heavy metal, ade sesetengah orang meminati Jazz or blues. Tapi tak ade pun orang nk kutuk-kutuk.
Maybe disebabkan korea ni kalau lelaki je jambu-jambu, klau perempuan je mesti cantik-cantik. So what's wrong?
Ignoring people because i am in my own world.
"Hidup ni bukan orang sekeliling kita yang menentukan, tapi kita yang tentukan"
Aku rasa lelaki nie mesti fanatik giler dengan kpop sampai buat video reaction. So perlu ke kite nak kutuk-kutuk?
No comments:
Post a Comment